Varför video engagerar mer än text
Affärsvärlden har under lång tid förlitat sig på PowerPoint-presentationer och dokument för att vinna nya affärer. Men nu, år 2019, är användandet av PowerPoint-presentationer som säljargument förlegat. Det finns en ny trend som hjälper er att göra affärer: Explainer-videon.
Visst, textbaserade dokument kan vara effektiva när ni presenterar era säljargument, men ärligt talat kan långa PDF-dokument, PowerPoint-presentationer eller papper fulla av text vara svåra att smälta.
Folk tittar nu på mer film än någonsin förr
Statistik har visat att 92% av alla potentiella kunder inom B2B-sektorn regelbundet tittar på filmer via internet. Därför använder numera företag videomarknadsföring som en strategi för att öka engagemang bland konsumenterna. Genom att lägga till filmer till email, hemsidor och sociala medier ökar de antal klick och konverteringar.
När du istället presenterar din verksamhet genom en video kan du kombinera ljud och bild och därmed få med mycket information på kort tid, vilket sedan, på ett enkelt sätt, kan delas med en global publik. Det gör dessutom att du sticker ut från dina konkurrenter!
Explainer-videor kan variera i längd och stil, men alla har en sak gemensamt – att sälja produkten.
För mer info, kontakta oss idag!