Är Explainer slutet för PowerPoint?
Affärsvärlden har under lång tid förlitat sig på PowerPoint-presentationer och dokument för att vinna nya affärer.
Men nu, år 2019, är användandet av PowerPoint-presentationer förlegat. Det finns en ny trend som hjälper er att göra affärer: Explainer-videon.
Visst, textbaserade dokument kan vara effektiva när ni presenterar era säljargument, men ärligt talat kan långa PDF-dokument, PowerPoint-presentationer eller papper fulla av text vara svåra att smälta.
När du istället presenterar din verksamhet genom en video kan du kombinera ljud och bild och därmed få med mycket information på kort tid, vilket sedan, på ett enkelt sätt, kan delas med en global publik. Det gör dessutom att du sticker ut från dina konkurrenter!
Explainer-videor kan variera i längd och stil, men alla har en sak gemensamt – att sälja produkten.
En bra Explainer behöver:
- Rikta sig till målgruppen
- Skapa värde för ditt företag
- Vara kort och enkel
- Avsluta med en uppmaning till handling
Så, nästa gång du behöver pitcha ditt företag varför inte göra det via en Explainer-video och se hur det hjälper din verksamhet att öka försäljningen?